Het INK Valued Professional Netwerk

Het INK ontmoet talloze organisaties in beweging. En in deze organisaties ‘Valued Professionals’ zoals jij. Jullie trekken belangrijke veranderprocessen. Jullie lopen als trekkers altijd een paar passen vooruit. Soms is die rol eenzaam. Met wie kun je sparren over je rol? Waar haal je nieuwe inzichten vandaan? Daarvoor kun je terecht bij het INK, jouw partner in excellence.  

Het INK gaat samen met jou als Valued Professional op weg naar excellence. Of je nu manager bent, change agent, HR-partner, strategisch adviseur, financieel manager, of INK-assessor, je hebt met andere Valued professionals gemeen dat je drijvende kracht bent achter strategisch belangrijke vernieuwingen in je organisatie.   

Het INK biedt een netwerk- en ontmoetingsplek, waar je ervaringen kunt delen met peers uit andere organisaties en je perspectief kunt verbreden. Verder word je verzorgt met intervisie en een reeks workshops over thema’s en dilemma’s die je tegenkomt als je gedurfde stappen zet in je organisatie. We bieden state-of-the art kennis en praktische methoden op het gebied van je eigen rol, leiderschap, leren in organisaties, co-creatie met klanten, effectieve processen en de toepassing van AI. Onderwerpen die in het INK-onderzoek naar Topprioriteiten 2024 als meest belangrijk naar voren zijn gekomen. Onderwerpen ook die invulling geven aan aandachtsgebieden van het INK- en EFQM-model.   

Het INK organiseert vier ochtendbijeenkomsten voor het Valued Professional network. De inspirerende workshops zijn gericht op een van de thema’s uit het INK-onderzoek Topprioriteiten 2024 afgesloten met intervisie en een lunch. Aan de bijeenkomst op 13 september en 13 december is een open seminar gekoppeld waar de Valued Professionals als onderdeel van hun lidmaatschap van het netwerk aan mogen deelnemen. Sterker nog je mag ook als onderdeel van je VP-lidmaatschap een collega meenemen.

Het INK Valued Professional Netwerk

  • Workshops door ervaren professionals uit het veld.  
  • Twee netwerkevenement (open voor anderen) die op 13 september en 13 december plaatsvinden, met de nadruk op rondetafelgesprekken en leren van de nieuwste inzichten op verschillende gebieden 
  • Een besloten LinkedIn-groep die je samenbrengt met andere experts om te delen, vragen te stellen en samen te werken. 
  • Direct inspelen op de uitdagingen en ontwikkelingen van 2024 om op koers te blijven en een veerkrachtiger organisatie te bouwen.

VP’s leren door:

  • Gevoed te worden met kennis over organisatieontwikkeling.
  • Inspiratie op te doen ook buiten hun sector.
  • Te fungeren als klankbord voor praktische vragen en dilemma’s van peers.
  • Door nieuwe aanpakken te testen, zodat het wiel niet steeds opnieuw hoeft te worden uitgevonden.
  • Inzichten in Nederland te verbinden met die in Europa, bijvoorbeeld via EFQM.
  • De waarde van de INK-filosofie te ontdekken en te gebruiken.

Doelgroep: trekkers van veranderprocessen in organisaties.

Deelname aan de reeks bijeenkomsten van de Valued Professionals bedraagt € 995,– 

Deelname aan 1 dag € 395,–

Alleen middagsessie € 295,–

Bovenstaande bedragen zijn excl. BTW

 

13 september ochtend:

De interne adviesrol van de VP’s

Erwin van de Pol, Rijnconsult 

Doel van de ochtend is vakverdieping aan de hand van de vraag: waar sta ik als adviseur? Aan de hand van adviesmodellen gaan we als ervaren collega’s onder elkaar verkennen wat jouw professionele handtekening is. We doen dat interactief met een mengeling van theorie en praktijkervaring en met twee korte oefeningen (nb geen rollenspellen).

Jouw adviesvragen staan centraal. We eindigen met een kort persoonlijk plan: wat ga ik doen om mijn effectiviteit als adviseur (nog meer) te vergroten?

13 september middag:

Als een pittige discussie een constructieve dialoog wordt

Rens van Loon, emeritus hoogleraar Dialogical Leadership aan de Tilburg University, School of Humanities and Digital Sciences

We zijn heel bedreven in het discussiëren, maar helpt ons dat verder? Beheersen we ook de kunst om een constructieve dialoog met elkaar te voeren? Toe te staan dat ons ‘ik’ wijkt. Te wisselen van rol, nu eens leiden, dan weer volgen. Om tot blijvende resultaten te komen.

18 oktober ochtend:

Service excellence: het creëren van een excellente klantbeleving

Eric de Haan, Service Excellence Institute

Organisaties die structureel een hoge waardering van hun klanten/cliënten krijgen, doen bepaalde zaken anders dan de ‘gemiddelde’ organisatie. Het gaat niet om dingen beter doen, maar om dingen anders doen. Verken aan de hand van 10 paradigma shifts hoe jouw organisatie -maar belangrijker nog je klanten- floreren met service excellence.

18 oktober middag:

Co-creëren met belanghebbenden

Edwin de Vos, Playful Organisatieadvies

We weten dat belanghebbenden de experts zijn van hun eigen problemen. Maar toch bedenken we regelmatig oplossingen voor deze problemen, zonder hen daarbij te betrekken. En vervolgens zijn we verbaasd dat een bedachte oplossing het probleem niet – of slechts gedeeltelijk – oplost. Hoe dat anders kan, gaan we met jullie – als belanghebbenden van het INK – co-creëren. Met LEGO! Want door met een moeilijk probleem te spelen, ontstaan verrassende ideeën,  verfrissende inzichten en duidelijke antwoorden. En met die oplossingen, kun je vervolgens gelijk aan de slag!

13 december ochtend:

Plezier met Processen

Renco Bakker, managing director BPM Consult

Je eigen uitdaging om een proces te verbeteren staat centraal. Met behulp van het Procescanvas werken we in kleine groepen aan de ingebrachte procesvraagstukken. Het canvas met zijn 12 aandachtsgebieden daagt ons uit om vanuit belanghebbenden en concrete verbeteringen vorm te geven. Deelnemers helpen elkaar. Na de sessie ga je met een ingevuld canvas over jouw vraagstuk naar huis en….heb je kennisgemaakt met een effectieve aanpak voor procesverbetering.

13 december middag:

Kansen creëren met AI

Op een toegankelijke manier wordt de impact van kunstmatige intelligentie (AI) op organisaties en werk belicht. Kunstmatige intelligentie biedt kansen, maar welke? Het begrijpen en benutten van de kracht van AI is een uitdaging voor elke organisatie. Deze bijdrage gaat in op voorbeelden uit de praktijk